Yoga pentru bicicliste

Yoga… de ce oare mi se parea ceva atat de greu de pus in practica? De-a lungul timpului am observat ca foarte multa lume merge la cursuri, la diverse evenimente dedicate acestei activitati. Initial, din lipsa de informatii si poate si putina teama de necunoscut, am fost foarte sceptica in legatura cu acest tip de miscare. Acum, lucrurile nu mai stau asa. Nu merg la clase de yoga, dar practic acasa anumite miscari care simt ca imi sunt folositoare si pe care le pot face fara sa ma accidentez. Mai urmaresc traineri care posteaza despre miscari, despre posturi, despre ei. Tot acest interes s-a dezvoltat dupa ce o prietena mi-a spus ca ea practica yoga si am inceput sa o urmaresc pe Instagram.

Am vazut ca unele miscari sunt usor de facut si am inceput si eu sa le practic. De fiecare data cu mare grija ca sa nu ma accidentez in vreun fel, mai ales acum cand vremea nu este chiar placuta pentru a iesi cu bicicleta, aceste miscari mi se par potrivite pentru a face miscare chiar si acasa.

Fiind curioasa, am vrut sa aflu mai multe despre yoga chiar de la Anda.

Anda, ce reprezinta yoga pentru tine?

Yoga reprezinta, pentru mine, exact ceea ce este ea la baza si anume o conexiune foarte puternica intre minte si corp, conexiune greu de descris fara a fi experimentata. Termenul “yoga” vine de la cuvantul Sanskrit “yog” si inseamna conexiune intre minte, trup si suflet iar acesta este primul lucru pe care il inveti din practica yoga – sa-ti cunosti trupul si sa-ti linistesti mintea.

Claritate, meditatie – viata mea s-a schimbat

Oh, da! S-au schimbat atat de multe lucruri in viata mea incat de multe ori simt ca sunt o persoana noua, parca am renascut. Daca ar fi sa rezum cum era inainte viata mea, as spune HAOS. Daca rezum tot la un singur cuvant viata mea de acum, as spune CLARITATE.
Sentimentul cel mai placut care vine o data cu aceasta practica este cel de liniste. Poti inchide ochii iar mintea ta sa fie goala, linistita, blanda; te poti concentra doar asupra respiratiei tale si a corpului tau iar acest lucru se numeste meditatie. O data cu descoperirea meditatiei, viata ta nu va mai fi la fel, niciodata!

La yoga am ajuns prin iubitul meu care, la putin timp dupa ce ne-am cunoscut, mi-a propus sa merg cu el la o clasa de yoga. Initial am fost usor reticenta, ceea ce stiam eu despre yoga era destul de plictisitor, dar am acceptat 😊 – eram indragostita si probabil as fi acceptat si o clasa de karate. Dupa prima clasa – am nimerit la una foarte avansata – am simtit ca plutesc si ca ceva in mine s-a schimbat, asa ca aproximativ 1an si jumatate mai tarziu eram in India, imi luam certificarea de instructor de Yoga 😊

Respiratie, Exercitii Fizice si Meditatie

Practic yoga zilnic, in orice moment al zilei 😊. Practica Yoga se imparte in 3 mari categorii: Respiratie, Exercitii Fizice si Meditatie. Orice parte alegi sa practici, se numeste yoga. Orice moment in care te opresti din agitatia cotidiana, respiri adanc si constient si incerci sa-ti muti atentia la nivelul corpului, linistindu-ti mintea, se numeste yoga.

Exercitii fizice sau asane fac in medie de 6 ori pe saptamana, combinate cu multe exercitii de forta si flexibilitate.

Este yoga benefica biciclistelor?

Cred ca yoga este benefica oricarui om, implicit si biciclistelor din mai multe motive.

Principalul motiv este, linistea mentala care te ajuta foarte mult la a te concentra pe ceea ce faci, fie ca vorbim despre o competitie, fie ca vorbim despre o simpla plimbare cu bicicleta in care vrei sa te relaxezi.

Un alt motiv, la fel de important, este intarirea muschilor abdominali – core – benefica pentru postura pe bicicleta, mai ales pe distante lungi. De asemenea este importanta si detensionarea muschilor pieptului, a spatelui si a umerilor, iar stretching-ul picioarelor dupa fiecare plimbare cu bicicleta ar trebui sa fie un MUST DO!

Putem combina yoga cu alte exercitii fizice pentru a fi in forma?

Desigur! Este chiar ceea ce recomand, deoarece practica yoga nu este deloc una usoara, iar alte exercitii fizice ne ajuta foarte mult in atingea scopului nostru, daca acesta este de natura fizica.

Ce fel de miscari ne recomanzi pentru zilele cand nu iesim cu bicicleta sau cand nu mergem la sala?

Desi este recomandat sa incepem orice practica sportiva, mai intai la indrumarea unui instructor, sunt destul de multe exercitii pe care le poti face acasa, fie de relaxare, stretching sau forta.

Unul dintre cele mai “populare” exercitii este Cat/Cow (ps: aproape toate pozitiile din yoga au denumiri de animale 😊). El ajuta foarte mult la detensionarea trunchiului: gat, coloana vertebrala, omoplati, lombar, piept, umeri, motiv pentru care este ideal dupa o lunga plimbare cu bicicleta. Trebuie sa te asezi pe palme si pe genunchi, cu palmele sub umeri si genunchii sub solduri, si sa arcuiesti coloana in sus si in jos, controlat si coordonat cu respiratia. Recomand in jur de 10 repetari complete, facute lent si foarte constient. Miscarea aceasta de arcuire a coloanei ajuta foarte mult la buna functionarea a organelor interne si a sistemelor digestiv si circulator.

 

O alta pozitie de baza este Downward facing dog (v-am spus eu :P) care si ea are foarte multe beneficii interne si externe pentru corpul nostru. In primul rand este o postura inversata iar acestea sunt un fel de regine pentru toate celelalte posturi. Pozitiile inversate presupun ca inima sa fie mai sus decat capul, practic stam cu capul in jos 😊. In momentul in care facem asta, creierul nostru se iriga cu sange si se oxigeneaza, lucru deloc nociv pentru noi, asa cum am invatat cand eram mici. Stii momentele in care, copii fiind, ne doream sa stam agatati cu capul in jos sau chiar sa stam in maini si in cap si adultii ne spuneau ca nu este bine pentru ca ne vine sangele in cap? 😊 Mereu m-am intrebat de ce nu e ok sa-mi vina sangele in cap. Mi-a luat aproximativ 30 de ani sa aflu ca de fapt este ok, era doar proiectia fricilor adultilor.

Pozitia despre care discutam arata ca un triunghi in care varful este noada si colturile de jos sunt mainile si picioarele. Pe langa irigarea creierului, pozitionarea inimii mai sus decat capul, permite energiei sa curga de la nivelul primelor chakre la cele superioare, acesta fiind unul dintre motivele pentru care alegem sa practicam yoga: deschiderea chakrelor. Pe langa toate aceste beneficii, le adaugam si pe cele mentionate mai sus la Cat/Cow impreuna cu un stretching foarte bun pentru picioare 😊

Plank pose sau Plansa in romana, este pozitia ideala pentru intarirea trunchiului – umeri si core, ceea ce o face ideala pentru bicicliste 😊. Nu stiam, pana sa incep sa fac yoga, cat de importanta este forta trunchiului pentru lucruri simple cum ar fi pozitia corecta a corpului, a umerilor atunci cand tinem lucruri grele in maini sau chiar geanta in care cateodata pare ca reusim sa ne indesam tot dormitorul si 2 dulapuri din baie si de ce nu, mersului pe bicicleta. Cred ca este foarte important sa ne putem sustine greutatea corpului pe sa si sa ne pastram centrul de greutate corect atunci cand pedalam.

Acestea sunt 3 cele mai intalnite posturi din yoga, cu enorm de multe beneficii. Doar repetarea acestora, zilnic, te va face sa te simti mult mai bine intr-o perioada foarte scurta de timp, mai ales ca, incetul cu incetul vei simti cum devii mai puternica si mai flexibila 😊

Practici yoga doar pt tine sau tii si cursuri pentru cei care descopera aceasta practica?

Practic yoga si pentru mine dar si pentru altii. Momentan nu am un studio in care predau, dar tin clase private la mine acasa sau la client.

Pe Anda o gasiti pe Facebook aici si pe Instagram aici.
__________
Fotografiile ii apartin Andei Vasilescu si ne-a dat acordul pentru a le publica pe site.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *