Cei mai grei 20 de km din viața mea

I-am făcut la Teleferic Challenge, duminica ce tocmai a trecut. Road Grand Tour a organzat până acum doar curse de sosea,  însă de această dată au schimbat foaia şi au pus la cale un “Off-road Grand Tour” de toată frumuseţea. M-am dus acolo fără prea multă pregătire, neștiind exact ce mă așteptă și încurajată de Marius la fiecare îndoială.

De obicei traseul meu cu bicla e birou-acasă-oraș și nu implică neapărat porțiuni reale de MTB, așa că încă strâng experiență de începătoare pe astfel de trasee.

Tot din ideea de mă obișnui cu trasee de MTB a venit și Off-Road BikeChic, unde m-am distrat cu fetele prin Pădurea Băneasa. Marius a avut tare multă răbdare cu noi, toate începătoare, dar ne-a și challenge-uit pe câteva porțiuni dificile, de care ne-am plâns la început, dar care ne-au plăcut tare mult la final. Vom repeta experiența off-road cât de curând, că deh, abia i-am dat de gust, așa că țineți aproape.

Bun, la Teleferic, la fel ca înainte de a începe toate competițiile, mă trec emoții de tot felul. Ba că voi fi curajoasă și că o să reușesc să termin cu bine, ba scenarii în care cad și mi se face frică and so on. Acum n-am debutat foarte bine cu aceste emoții și am simțit că n-am forță în picioare, tocmai pentru că în mintea mea nu erau așezate lucrurile.

Ce-i drept, cursa a început și cu o urcare, ceea ce mi-a declanșat mărirea pulsului instant. Chestia asta a trecut abia după câțiva km, timp în care am fost destul de buimacă și nu m-am putut concentra. Izotonicul din bidon nu m-a ajutat deloc, ba chiar m-a încurcat, iar în combinație cu praful de pe traseu, a devenit înecăcios.

La primul punct de alimentare, aflat la 7 km distanță de start, l-am înlocuit cu apă și tare bine am făcut. Senzația de sufocare a mai trecut, deși urcările mi-au ținut pulsul în priză tot timpul.

A fost greu, poate dacă știam ce mă așteaptă n-aș fi participat, dar bine că s-a întâmplat așa și am mai adăugat în experiențele proprii încă un traseu fain, pe care-s tare mândră că l-am terminat.

După urcările unde m-am dat jos să împing bicla poate de mai multe ori decât mi-aș fi dorit, așteptam cu nerăbdare coborârile. Deși au fost periculoase, le-am abordat în modul safe. Am preferat așadar să merg cu o viteză mai mică decât restul, dar să fiu în siguranță la final. Deseori am întâlnit pe traseu cicliști care s-au răsturnat, s-au lovit, unii mai urât decât alții, iar lucrul ăsta m-a speriat. Cu toate astea, toate coborârile le-am făcut călare pe biclă.

Organizatorii spun că diferența de nivel a fost de 600 de m, dar zău că mi sa părut mai mult. Chiar pe final, a fost o urcare foarte abruptă pe care simțeam că nu mai puteam împinge nimic, nici pe mine și  nici bicicleta. Acela a fost momentul de luptă acerbă cu mine și gândurile mele, în care spiridușul bun a câștigat și-am reușit cea mai tare chestie din toată cursa: să nu renunț atunci când am simțit că nu mai pot deloc. Am reușit astfel să depășesc momentele critice și să merg mai departe.

Competiția a fost plină de peisaje frumoase, unele atât de faine că m-am oprit 3 secunde din a mă uita la traseu să le admir. Panorama de la stână a fost cea mai cea. Păcat că n-am avut cum s-o surprind în poze, dar sigur au făcut organizatorii.

Finalul a fost tot cu urcări, ba pe asfalt, ba pe off-road, așa că am trecut linia de finish în aproximativ 2h, fără prea multe forțe. M-am dus direct la cortul de refresh, am luat câteva bucăți de portocale și m-am așezat la umbră să le savurez.

Surpriza cea mai faină a venit după final, când Marius m-a anunțat că m-am clasat pe locul 4 la categoria mea de vârstă. N-am crezut inițial, dar m-am convins când mi-am văzut numele pe listă.

And I was SOOOOO happy! Nu pot să pun asta în cuvinte, dar pe lângă clasare, faptul că am terminat cu bine cursa și că am depășit eu cu mine niște momente critice, a însemnat cel mai mult.

Așa că vă încrurajez să ieșiți din zona de confort cât mai des. Veți descoperi niște chestii tare faine despre voi, iar asta merită tot efortul.

Stay cool & #BikeChic

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *